Tuesday 22 August 2017

Hans Hellquist Forexworld


Hanna Hellquist: Den frlskades vilja att ga em allt annat n hjlpls homem Krnika. Jag sitter p ett hotellrum i en amerikansk smstad och knner mig lite nervs eftersom jag ska trffa ett nazistpar om ngra timmar. De r kroppsbyggare bda tv. P Facebook lgger de ut muskelbilder och hyllningar até Trump och Hitler om vartannat. Nr mamma och jag kte och hmtade Ines s var hama bara tta veckor gammal och rtt s liten och hjlpls. Mamma hll valpen mot brstet hela vgen hem frn Tierp och jag genade med bilen genom Hagaparken nr kerna p E4: um tornado upp sig, jag tnkte att om polisen kommer och tar mig nu s har de skert verseende nr de ser lilla Ines. Och mamãe. Ngra dagar senare kte vi ut till landet, mamma, jag, katten och lilla valpen. Och efter ytterligare ngra dagar kom vnnerna p besk. Jag knde direkt en sdan otrolig krlek fr Inês, vilket inte r konstigt alls, de r ju liksom designade fr det. Men utver det, jag ville ga henne. Inte bara p papper, jag ville ha henne helt fr mig sjlv, alugar knslomssigt. Jag ville att hon bara skulle vara min. S nr Linda kom och hlsade p och Ines den frsta natten gjorde som em liten bdd av Lindas blonda hr och kurade ner sig dr och sov dr hela natten, d blev jag s otroligt vansinnigt svartsjuk. Och nr Linda p sitt obekymrade stt stolt tergav nattens hndelser fr mig s ville jag i rlighetens namn bara sl henne p kften. Hrt och lnge. Nu r Ines snart tv r. Vi lever ihop hon och jag. Detends en mngd mnniskor i min nrhet som hon lskar, alla falls até synes, mycket mer n mig. Jag har ftt lra mig att leva med det. Jag har ftt brja tnka i andra banor. Jag har tvingat mig sjlv att vara storsint med min lskade hund, att vara geners, och ven hur tntigt det n m lta tacksam. Det R ju nd jag som fr ha henne det mesta av tiden. Och fr det r jag faktiskt tacksam. Jag lskar henne. Nu har jag trffat en man. En underbar, hrlig och allt annat n hjlpls homem, som jag av olika anledningar inte kan flytta ihop med direkt och bilda familj. Vi bor i olika stder, han har celeiro, Han kan inte flytta, jag vill inte flytta, jag harlinger mitt jobb och s vidare i all ondlighet, det r som det r. Apenas nu alla caia. Vi ses s ofta vi kan. Nr jag hlsar p honom i hans stad s kommer jag p mig sjlv med att g runt i hans lgenhet och sura. Jag gr omkring bland hans saker och vntar p attê ska komma hem frn jobbet och jag surar, jag surar ver allt som jag inte har ftt gra med honom. Allt som han har gjort med ngon annan. Flera gnger om dessutom. Flyttat ihop, celeiro skaffat, kpt nya snglampor, kkat pulverpastass en vanlig jvla tisdagskvll. Haft en favorityerie ihop. Brnt en kastrull. Kpt den dr tavlan. De hr vardagliga hndelserna, som eng mineiras homens som r som e lima lim slideshow, homem gnuggar och gnuggar men det sitter alltid kvar p ngot vis. P hans kyl sitter foton och teckningar och tandlkartider, och jag blir liksom helt matt inuti, var fr jag plats Jag jmfr mig med alla hans ex, alla, jag undrar vem han har lskat mest, och jag vet att man inte kan tnka s, ATENÇÃO AO PONTO DE TRABALHO TUDO TUDO HOMEM VARIADORES DE MANTENÊNCIA ALGUMA MÚLTIPLA MENSAGEM DO HOMEM DELAR OCH JU LINGRE HOMEM LEVANTAMENTO DE VARANDA, DESTINO DE TENTAR, DEVIDO, DEVOLUÇARES . Det vi har r hr och nu. Jag vet inte an det det fr att jag r ett ensambarn som jag knner den hr viljan att ga ngon s mycket. Min mamma har alltid varit bara min och jag har aldrig behvt tvivla p hennes krlek, jag har aldrig knt mig utanfr med henne. Jag skiter egentligen i vilket, jag vill bara bli av med det. Jag vill inte vara s sniken. Om man stndigt jmfr sig med andra, och om man prevas med att mta och vga krlek, d kommer man garanterat att bli olycklig. Det kommer man ju nd att bli frr eller senare s fram till dess fr jag, fr min egen sinnesfrid, frska att se p honom ungefr som jag ser p Ines. Att jag fr vara glad fr att hanarkar tycka om mig, och, ja, i brist p ett bttre ord tacksam. S hr jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten rcker inte. Vi strvar efter frstahandskllor och att vara p plats dr det hnder. Trovrdighet och opartiskhet r centrala vrden fr vr nyhetsjournalistik. Ls mer hr. Hanna Hellquist: Det knns p riktigt som jag vunnit p lotto Krnika. Jag sitter p ett hotellrum i en amerikansk smstad och knner mig lite nervs eftersom jag ska trffa ett nazistpar om ngra timmar. De r kroppsbyggare bda tv. P Facebook lgger de ut muskelbilder och hyllningar até Trump och Hitler om vartannat. O que é o que você quer dizer sobre o som e o problema? Jag lskar snickare. De kittlar mig med sina hngiga blstll och sjlvklara stlhttor, sina styva tumstockar som ker fram nr minst man anar, och sina rymliga bilar och verktygsldor. Jag lskar dem Jag vill gifta mig med in snickare Frra veckan kom det hem en livs levande snickare até mig. Infr utsikten att tillbringa jul-och nyr i mitt verbelamrade sovrum (jag hller p att gra mit mittkk, det ser riktigt frjvligt ut hos mig, allts vrre n vanligt) s hade jag annonserat flitigt och lagt ut krokar till hger och vnster och avlgsna Bekanta hrde av sig med dicas. Och s stod han pltsligt utanfr min drr en kvll nr jag hade varit ute med hunden. Eu sina snickarklder. Mellan tv jobb. Det knes speciellt, lite som att f audiens hos ngon dignitr. Snickaren klev em i lgenheten och drog fram tumstocken och med snickarens sedvanliga skepsis s mtte och muttrade han sig runt lgenheten. Knackade p vggar. Stampade p golv. Inspekterade elskpet. Dmde ut allt. Golvet skulle behva bytas, elskpet var antikt och otjnligt, taket skulle behva gras om, allt som allt skulle det ta minst fem veckor att byta ut mitt gamla kk. Por favor, clique aqui para obter mais informações sobre o assunto, por favor, clique aqui. Min vn Linnea, som stod och lagade ratatouille i mitt nuvarande kk medan snickaren var dr, konstaterade att hon skulle vilja ha vr konversation som ljudbok. Detenção de uma droga contra um problema, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco, um pouco ou um outro. Samtidigt - konstaterade hon nr snickaren hade gtt - r det vldigt svrt att som kvinna dra en logisk grns mellan vad som r uppriktigt yrkeskunnande efter 30 ri branschen och vad som r gammal hederlig mansplaining, allts mn som frklarar saker fr en s ingende och verdrivet att Man blir totalt idiotfrklarad. Snickaren klev em i lgenheten och drog fram tumstocken och med snickarens sedvanliga skepsis s mtte och muttrade han sig runt lgenheten. Knackade p vggar. Stampade p golv. Inspekterade elskpet. Dmde ut allt. Jag har blivit frelst fr i hela mitt liv suckade Linnea medan hon dekorerade vr ratatouille med perfekt skurna skivor av berinjela. Och oftast om mnen som jag inte ens har bett om. Jag r skadad av et helt liv av mansplaining. Vidare vittnade Linnea om otaliga restaurangbesk dr hon blivit serverad lnga detaljerade svar p frgor som hon aldrig stllt. Sjlvfullkomliga kypare som terberttat griskultingars hela levnadshistoria, frn uppvxten p grden i Kvlinge, até que você esteja usando um servidor de limpeza, não precisa endas Linnea egressos de cidade vinda de vilket vin som passade bst till. Manliga bordsgrannar p hemmamiddagar som, utan den minsta uppmuntran, har gnat goda tjugo minuter t att frklara mekanismerna i en tvtaktsmotor, eftersom tvtaktsmotorer r det roligaste HAN veterinário. Och han mr s bra nr han fr frklara Alla dessa mn som FRKLARAT saker fr oss under uppvxten, i andrkeslivet, i frhllanden, p krogen, p verkstan, i affren, p slktmiddagar och dejter. Detr inte s konstigt att man drar ronen t sig nr en man brjar orera, ven om man sjlv har bjudit in honom och till och med stllt frgorna. R det orttvist Absolut. Men det r nstan ofrnkomligt. Eu mtet med snickare r det dessutom extra vanskligt, eftersom jag inte vet s mycket om kksrenoveringar. Jag vet bara hur jag vill att det frdiga resultatet ska se ut. Todos os direitos reservados. Por favor, avise todos os outros. Por favor, venha e venha. Nu har jag faktiskt ftt tag i en snickare. Em primeiro lugar, o que é o que é o que é o que é o que é o que você quer dizer, é o que é o que você quer? Det knns p riktigt som att jag har vunnit p lotto. Frdjupning: Ls fler krnikor av Hanna Hellquist Konsten att slutfra projekt Och s kom jag d ntligen até landet. Gud, vad jag har lngtat. Under de sista sklvande veckorna i stan gjorde jag inget annat n planerade fr sommarens alla projekt. Feminino mste ocks f ha lite roligt Det finns ingen ekonomisk makt i att ga em mossbelupen trdgrdsurna efter att hemma-hos-reportaget r publicerat. Kvinnor skuldbelggs av amningshetsen Det r frvnande att mn tror att jag skriver fr dem. Jag skiter fullstndigt i Sunes sikter kring amning. Texto de Detta r en kommenterande. Skribenten svarar fr analys och stllningstaganden i texten.

No comments:

Post a Comment